Veelgestelde vragen

Zit je met een vraag? Kijk dan eens tussen onze veel gestelde vragen, wie weet staat jouw vraag hier al tussen. Zo niet, dan kun je altijd contact met ons opnemen!

Contact opnemen
Wat is het maximaal aantal personen per ruimte?

We hebben een horeca vergunning tot 150 personen op Oudegracht 207 a/d werf.. Daarnaast hebben we nog een creatief atelier met een capaciteit tot ca 50 personen in een ruimte en ca 75 personen in het gehele pand. Per workshop zijn de aantallen verschillend wat maximaal is.

Kunnen wij een Coronaproof uitje bij jullie organiseren?

Natuurlijk! Wij houden ons aan de regels van het RIVM!
/p>

Wat als op het laatste moment toch een paar medewerkers in quarantaine moeten of ziek zijn?

Sommige creatieve workshops kunnen we live streamen, zodat de medewerkers vanuit huis mee kunnen doen. Als we het op tijd weten (min 2 werkdagen voor de workshop) sturen wij het workshoppakket naar ze op, zodat ze veilig vanuit huis mee kunnen doen. Ofwel ze krijgen een cadeaubon van een inloop workshop opgestuurd en kunnen ze in hun eigen tijd alsnog de workshop bij ons boeken. Indien de groep te klein wordt kan het uitje kosteloos verzet worden naar een andere datum.

Wij willen een uitje organiseren met minder dan het aangegeven minimum aantal personen. Is dit een probleem?

Nee, dat is geen enkel probleem. Bij onze workshops en arrangementen gaan wij uit van minimaal aantal (betalende) personen. Voor de meeste creatieve workshops is dat 10 personen en bij culinair is dat 10 personen voor bonbons en high tea en voor de overige kookworkshops zijn dat 15 personen. Indien je bereidt bent om voor dit minimum aantal personen te betalen, dan kun je de workshop ook gewoon met minder personen boeken. Voor kleinere groepen of aanmeldingen hebben wij onze speciale inloopworkshops. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

Wij zijn een internationaal bedrijf. Is het ook mogelijk om de workshop in een andere taal te verzorgen?

Onze workshops en arrangementen zijn ook mogelijk in de Engelse taal. .

Op welke tijden beginnen de workshops en arrangementen?

De kookworkshops kunnen in de middag starten tussen 1200 en 1300 uur en in de avond tussen 1700 en 1800 uur. We werken in ochtend/middag en aonvd shifts in ons creatieve atelier. De starttijden gaan in overleg.

Is het mogelijk om zelf meegebrachte consumpties te nuttigen op jullie locatie?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Bij boeking kan men kiezen tussen de optie drankafkoop of de optie drank op nacalculatie. Dit uiteraard tegen gunstige prijzen! Daarnaast kunnen wij ook een lunch en heerlijke (borrel)happen verzorgen.

Is het mogelijk om de locatie te bekijken voor mijn (trouw-)feest?

Ja, natuurlijk! Wij laten jullie graag onze mooie werfkelders zien en de mogelijkheden op onze locatie. Het is ook mogelijk om een afspraak te maken in de avonduren en op zaterdag (afhankelijk van de drukte van de workshops).

Wat zijn de parkeermogelijkheden in de buurt van het GrachtenAtelier?

De parkeergarage Springweg is op slechts één minuut loopafstand gelegen van het GrachtenAtelier. De parkeergarage is dag en nacht geopend en het tarief is € 2,00 per 20 minuten. Het gebied aan de Oudegracht is ook betaald parkeren maar het aantal parkeerplaatsen is beperkt en over het algemeen vaak druk.

Wanneer moeten wij het definitieve aantal personen voor het uitje doorgeven?

Het aantal personen dient uiterlijk twee weken voor de afgesproken workshop bij ons bekend te zijn, op basis hiervan wordt het totale bedrag berekend.

Wanneer moet de betaling van het uitje voldaan zijn?

Het bedrag van de workshop dient uiterlijk 7 dagen voor de aanvang van de workshopt betaald te zijn, door overschrijving op onze bankrekening tenzij anders overeengekomen.

Gaat de workshop of activiteit bij slecht weer door?

Bij de boottochten varen we met open boten die voorzien kunnen worden van gehele of gedeeltelijke overkapping. Slechts bij zeer slechte weersomstandigheden (zoals bij een weeralarm) kunnen we in overleg besluiten om een vaartocht toch af te lasten. Dit gebeurt bijna nooit. Overige buitenactiviteiten, zoals een stadswandeling of een fietstocht, gaan ook bij slecht weer door. Kaplaarzen aan en de regenkleding mee!

Is een bedrijfsuitje aftrekbaar voor het bedrijf?

In het algemeen zijn alle kosten voor een bedrijfsuitje fiscaal aftrekbaar, maar uiteraard alleen als deze kosten volgens de belastingdienst redelijk zijn. Tevens stelt de fiscus dat 75% van het personeel deel moet kunnen nemen aan het evenement. Dit mag ook gelezen worden als; 75% van de medewerkers die behoren tot een bepaalde eenheid of een bepaald teamverband binnen het bedrijf.